Content Marketing: help en bindt uw klanten met de juiste content
Interresseer en overtuig uw publiek met waardevolle content
Unieke, relevante en aantrekkelijke content maakt het verschil. Het is de kwaliteit van uw content die uw vindbaarheid vergroot, bezoekers inspireert, overtuigt, iets leert of ertoe aanzet uw product of dienst af te nemen. TheMarketingShop helpt u met het ontwikkelen van een effectieve content strategie, creatie en verspreiding. Het uiteindelijk doel is:
- Verbeteren brand awareness
- Genereren (en kwalificeren) van leads
- Het verbeteren/versterken van uw klantrelatie
Een goede content strategie laat bezoekers op overtuigende wijze zien waarom ze bij u aan het juiste adres zijn.
Het is dus van groot belang inzicht te hebben in:
- Wie uw klanten zijn
- Informatie behoefte van (potentiele) klanten
- Wat hun (werkelijke) koop motieven zijn
- Voor welk probleem ze een oplossing zoeken
- Inzicht in de verschillende fasen van het koopproces
- Waar u de klant kunt bereiken
Dit doen we o.a. door het ontwikkelen van buyer persona’s. Hiermee verbinden we de motieven van bezoekers met de verschillende fasen van het koopproces. Zo kunnen we content creeren die perfect aansluit bij de customer journey van uw klant, wat de kans op conversie en engagement aanzienlijk vergroot.
Deel uw kennis en overtuig uw klanten met de juiste content
Creëer meerwaarde voor uw doelgroep met relevante en interessante informatie
Als aanbieder van een product of dienst, bent u per definitie een expert in uw vakgebied. Die kennis kunt u gebruiken om op een effectieve manier uw toegevoegde waarde over het voetlicht te brengen. Zo raakt de doelgroep betrokken bij uw boodschap en is daardoor sneller overtuigd van uw meerwaarde.
TheMarketingShop helpt u bepalen welke content het beste bij uw product of dienst past en op welke wijze die het meest effectief wordt verspreid.
Afhankelijk van uw zakelijke en online doelen, ontwikkelen we een contentplan, waarin staat:
- De planning voor het maken van content
- Rond welke thema’s we content gaan creëren en voor welke fasen in het koopproces
- De tone of voice die we in de content gaan hanteren
- Wat voor content we gaan creëren (bijvoorbeeld tekst, video, infographics)
- De positionering en via welke platforms we de content verspreiden (website, social
media, blogs enzovoort).
- De frequentie waarmee we die content publiceren
Vergroot uw online vindbaarheid met content die mensen beweegt
Nieuwsgierig naar welke content strategie voor uw onderneming het best geschikt is? Neem contact op met TheMarketingshop, wij helpen u graag verder!